Ofte stillede spørgsmål og svar

Hotelsøgning

På hvilke destinationer kan jeg booke hoteller hos roomsXXL.dk?

roomsXXL.dk tilbyder tusindvis af hoteller i hundredvis af byer i hele verden. Indtast din destination i hotelsøgningen og vælg mellem de mange forslag, der kommer frem.

Den by, jeg har indtastet, bliver ikke genkendt. Hvad kan jeg gøre?

Tjek, at du har stavet bynavnet korrekt. Det kan forekomme, at en by skrives anderledes på tysk end på det lokale sprog (fx Breslau (tysk) og Wroclaw (polsk)). Hvis byen ikke bliver genkendt, beder vi dig sende os en e-mail på service[at]roomsXXL.dk. Så hjælper vi dig gerne med at komme videre.

Priser og booking

Hvor gammel skal den primære rejsende mindst være?

Myndig. Den primære rejsende skal være fyldt 18 år, når bookingen foretages.

Hvor mange værelser kan jeg booke hos roomsXXL.dk?

Der kan højst bookes 5 værelser i samme booking.

Hvordan kan jeg booke et dobbeltværelse og et enkeltværelse samtidig?

Der kan kun bookes samme værelsestype i samme booking, fx 2x dobbeltværelse eller 3x enkeltværelse. Hvis du skal bruge forskellige værelsestyper, må du gennemføre en separat booking for hver værelsestype.

Er morgenmad inkluderet i hotelpriserne?

I mange af tilbuddene er morgenmad inkluderet i prisen. Det kan du se i beskrivelsen af det enkelte værelsestilbud.

Er afgifter og gebyrer inkluderet i priserne?

Ja. Afgifter og gebyrer er inkluderet i vores priser. Hvis der i sjældne tilfælde skal betales en kurafgift eller kulturstøtteafgift, gør vi tydeligt opmærksom på dette før bookingen afsluttes.

Opkræver roomsXXL.dk andre gebyrer i forbindelse med bookingen?

Nej. roomsXXL.dk opkræver ingen bookinggebyrer eller gebyrer for betaling med kreditkort, PayPal eller andre betalingsmidler.

Hvordan kan roomsXXL.dk tilbyde så gode priser?

På roomsXXL.dk tilbydes specielle hotelpriser, som vi forhandler os frem til med vores samarbejdspartnere. Ofte sikrer vi os en større mængde værelser til en fordelagtig pris. Disse besparelser giver vi så videre til vores kunder.

Er værelser, som bookes gennem roomsXXL.dk anderledes end de værelser, man booker gennem andre bookingsider?

Nej. Den eneste forskel ligger i den billigere pris på roomsXXL.dk. Der er på ingen måde forskel på den høje værelses- og servicekvalitet hos de hoteller, som roomsXXL.dk samarbejder med.

Kan der opstå yderligere udgifter på hotellet?

Når du booker gennem roomsXXL.dk, er alle afgifter og gebyrer inkluderet i prisen. Hvis der i sjældne tilfælde forekommer en kurafgift eller kulturstøtteafgift, som skal betales lokalt, gør vi tydeligt opmærksom på dette før bookingen afsluttes. Prisen omfatter naturligvis ikke hotellets betalingsydelser, som du benytter på stedet (fx restaurant, benyttelse af minibar eller telefonsamtaler).

Hvornår modtager jeg min bekræftelse på bookingen?

Med det samme. Så snart bookingen er gennemført, modtager du en bekræftelse via e-mail, som indeholder din bookingkode. E-mailen indeholder også et link til din personlige hotelvoucher og din regning.

Hvordan får jeg adgang til min voucher og printer den ud?

Umiddelbart efter din booking kan du let og uproblematisk downloade din hotelvoucher og printe den ud. Desuden indeholder din bookingbekræftelse, som du modtager via e-mail, et link til din voucher, så du når som helst kan printe den ud igen.

Hvad sker det, hvis mit navn er skrevet forkert på hotelvoucheren?

Send os i så fald en e-mail på service[at]roomsXXL.dk. Husk altid at oplyse din bookingkode. Vi vil omgående sørge for at få rettet fejlen. Af sikkerhedsgrunde er det vigtigt, at navnet på din hotelvoucher er identisk med navnet i dit pas eller identitetskort.

Kan jeg tilføje flere værelser til min booking?

Desværre ikke. Gennemfør i stedet en booking mere på samme hotel.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil ændre min booking?

Send os i så fald en e-mail på service[at]roomsXXL.dk. Husk altid at oplyse din bookingkode. Vi vil omgående sørge for at få rettet fejlen.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil gennemføre en booking med børn?

Send os en e-mail på service[at]roomsXXL.dk og oplys ønsket ankomst- og afrejsedato, hotel, værelsestype, antal voksne, antal børn og deres alder ved afrejse samt om der ønskes separate senge til børnene, eller om de overnatter i de voksnes senge. Hvis du allerede har undersøgt mulighederne for børns overnatning, beder vi dig ligeledes sende os disse oplysninger. Så undersøger vi med det samme, om det vil medføre ekstra omkostninger, og i givet fald hvilke, og kontakter dig.

Betaling

Hvilke betalingsmidler accepterer roomsXXL.dk?

I øjeblikket kan du hos roomsXXL.dk betale med kreditkort (Visa, MasterCard og American Express) samt PayPal. Vi vil om kort tid indføre flere betalingsmidler, fx direkte debitering. I så fald bedes du henvende dig til service@roomsXXL.dk.

Kan jeg også betale på hotellet?

Ja, for mange hoteller er det også muligt at betale opholdet på stedet. Se efter bemærkningen "Betaling på hotellet", når du vælger værelser på hotelprofilsiden. Ved reserveringen skal der deponeres et gyldigt kreditkort som sikkerhed.

Hvornår bliver beløbet trukket på mit kreditkort eller min PayPal-konto?

Beløbet bliver trukket på dit kreditkort eller din PayPal-konto umiddelbart efter gennemførelsen af bookingen.

Kan jeg benytte en andens kreditkort, hvis jeg ikke selv har et kort?

Ja, det er muligt. Naturligvis skal indehaveren af kreditkortet være indforstået med, at hans kreditkort benyttes.

Opkræver roomsXXL.dk et gebyr for betaling med kreditkort eller PayPal?

Nej. roomsXXL.dk opkræver ingen gebyrer for betaling med kreditkort, PayPal eller andre betalingsmidler.

Kan jeg bede om en regning online?

Du kan nemt og bekvemt downloade din regning og printe den ud. Log på roomsXXL.dk under "Min booking" med din bookingkode og dit efternavn.

Kan jeg få flere regninger på samme booking?

Der udarbejdes en regning for hver booking. Hvis du gerne vil booke flere værelser og har brug for en separat regning for hvert værelse, beder vi dig foretage flere separate bookinger. Hvis alle værelserne kan afregnes over en enkelt regning, er det nok med en booking.

Ankomst og afrejse

Hvad sker der, hvis jeg først kan ankomme meget sent til hotellet på ankomstdagen?

Bare rolig. Mange hoteller tilbyder mulighed for sen check-in. For en sikkerheds skyld anbefaler vi, at du spørger hotellet direkte, hvor længe receptionen er bemandet på ankomstaftenen.

Hvad skal jeg bruge for at tjekke ind på mit hotel?

Den primære rejsende skal have gyldigt identitetskort eller pas. Desuden forlanger mange hoteller et gyldigt kreditkort som sikkerhed. På nogle hoteller kan sikkerheden også deponeres kontant eller via EC-kort. For nærmere enkeltheder beder vi dig henvende dig direkte til hotellet.

Kan jeg forlænge mit ophold?

Naturligvis. Gennemfør blot en booking mere på roomsXXL.dk.

Afbestilling

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil afbestille min booking?

Log på roomsXXL.dk under "Min booking" med din bookingkode og dit efternavn. Her kan du nemt foretage din afbestilling online.

Hvordan får jeg det beløb, jeg har tilgode, tilbage i forbindelse med en afbestilling?

I forbindelse med tilbud, som kan refunderes, bliver det beløb du har tilgode krediteret direkte til dit kreditkort igen. Du skal intet foretage dig ud over afbestillingen.

Hvad betyder det, hvis der ved bookingen er anført en allerede overskredet dato som afbestillingsdato?

Hvis der fx ved booking den 15.12.2013 står "Kan afbestilles indtil fredag den 13.12.2013 kl. 12 (CET)" under afbestilling, betyder dette, at datoen for gratis afbestilling er overskredet. Det betyder, at det ikke længere er muligt at afbestille hotelopholdet med fuld refusion af prisen.

Flere spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, som ikke er blevet besvaret, kan du skrive til os på service[at]roomsXXL.dk.